Esmaül Hüsna Esintisi - Namaz ve Biz

Esmaül Hüsna Esintisi Dergisi

Hakkın Karşıtı Olarak Batıl

Hakkın Karşıtı Olarak Batıl

‘Hak ve batıl’ kavramları İslâm ile onun dışındaki dinleri nitelendirmek için kullanılıyor Nitekim dinler tarihini yazan bir çok müslüman yazar dinleri ‘hak dinler’ ve ‘batıl dinler’ sşklinde iki başlıkta incelemişlerdir

Hak dinlere ‘milel’, batıl dinlere de ‘nihal’ denmiştir (Bakınız: Millet)

Kur’an, hakk kelimesini hem Allah (cc) için, hem de O’nun dini İslâm için kullanmaktadır Çünkü Allah (cc) mutlak gerçektir, mutlak varlıktır, varlığı değişmeyen ve ebedidir O’nun dini İslâm da doğrudur, temeli vardır, gerçektir ve kalıcı olandır (22 Hacc/62)

‘Batıl’, geçersiz, hükümsüz ve kalıcı olmayandır

Şu âyet hak ve batıl kelimelerini çok net bir şekilde ortaya koyuyor:

“ (Allah) gökten bir su indirdi de kendi miktarınca sel oldu Sel de yüze vuran bir köpük yüklendi Bir süs veya meta (fayda) sağlamak için ateşte yakıp-erittikleri şeylerden (madenlerden) de bunun gibi bir köpük (posa) kalır İşte Allah, hak ile batıla böyle örnekler verir Köpüğe gelince, o atılır, insanlara fayda sağlayacak şey ise yeryüzünde kalır İşte Allah böyle örnekler vermektedir” (13 Ra’d/17)

Allah (cc) mutlak Hak’tır O kendi varlığı ile vardır ve her şeyin yaratıcısıdır Kıyamette her şey ölecektir ve yalnızca O’nun varlığı kalacaktır (28 Kasas/88) Öyleyse O’nun dışındaki her şey O’nun sebebiyle vardırlar Kendi başlarına bir varlıkları ve bir gerçeklikleri yoktur Bu anlamda onlar batıldırlar, yani mutlak gerçek değillerdir ve varlıklarının tek başına bir hükmü yoktur
Hak olan Allah (cc) (20 Tâhâ/114 18 Kehf/44 vd) yeri ve gökleri hak olarak yarattı Bunları ve diğer bütün varlıkları varlığının âyetleri, belgeleri yaptı İnsan bunlara bakar, basiretle bunları idrak eder ve hak olan yola, İslâma teslim olur (2 Bekara/109, 147 vd) Ayrıca Rabbimiz, Hz Muhammed’i hak peygamber olarak gönderdi (2 Bekara/119) O’nunla beraber bir de hak Kitap indirdi (2 Bekara/ 213)

Bütün bunlara rağmen bazı insanlar kalıcı, sağlam, doğru olan Hakk’ı bırakır, köpük gibi bir değeri ve kalıcılığı olmayan batıl’a uyar Halbuki köpük kaybolmaya mahkûmdur, bir faydası da yoktur

Kur’an şöyle buyuruyor:

“De ki: Hak geldi, batıl zail oldu (yok oldu) Çünkü batıl yok olucudur” (17 İsra/81)

“Hayır, biz hakkı batılın üstüne fırlatırız o da onun beynini darmadağın eder Bir de bakarsın ki o, yok olup gitmiştir ” (21 Enbiya/18)

Görüldüğü gibi ‘batıl’, köksüzdür ve güçsüzdür Yok olmaya, dağılmaya, silinip gitmeye mahkûmdur Hakk’ın karşısında tutunamaz Suyun üzerindeki köpük gibi olan batıl’ın, demir gibi olan hakkın karşısında tutunması rnümkün olabilir mi?
Dünya hayatında ‘batıl’ bazen hakk’a galip gelmiş gibi görünür İnsanlar öyle zannederler Ya da müslümanların mağlup oluşlarına bakarak kimileri bunu batıl’ın galibiyeti gibi sayarlar Halbuki gerçek böyle değildir Müslümanlar da insandırlar; hataları, eksikleri vardır Görevlerini yapmamış, gerekli tedbirleri almamış olabilirler Onların zayıf durumu veya hataları, Hakk’ın zayıflığı veya zilleti değildir Yeryüzünde hiç bir müslüman kalmasa bile Allah’ın adı ve Onun dini yine yücedir O’nun kelimesi olan İslâm ve O’nun kitabı olan Kur’an yine üstündür (9 Tevbe/40)

Allah (cc) mücrimler, yani azgın günahkârlar istemese bile Hakk’ı gerçekleştirmek ve yerleştirmek, batıl’ı ise iptal etmek, geçersiz kılmak istiyor (8 Enfal/8)

Köksüz, temelsiz ve doğru olmayan batıl’a, yani Allah (cc) katında geçersiz olan inançlara inanan kimseler elbette zarara uğrayacaklardır Allah’ı inkâr eden kafirler, batıl’a din diye inanmaktadırlarBu da onlar için büyük bir zarardır (29 Ankebût/52)

Allah (cc) dururken, hiç bir şey yaratamayacak kadar aciz ve güçsüz, bir fayda sağlayamayan, bir zararı gideremeyen batıl şeylere (tanrılara) ibadet edenler çok büyük bir yanlışın içerisinderler (16 Nahl/72-73) Bu gibilerin inandıkları din mahvolucudur ve bu batıl dinlere inananların yaptıkları işler de batıldır (7 A’raf/139 11 Hûd/1ó)

Küfre düşenler kendi akıllarınca hak olarak gönderilen Peygamberin davetine ve mesajına karşı mücadele ederler, hakkı iptal etmek, yani geçersiz kılmak için uğraşırlar Ancak bu çabaları boş bir çabadır (18 Kehf/56)

‘Batıl’, kavram olarak bazı insanların Allah’ın dışında uydurdukları ilâhların ortak adı olduğu gibi, bu ilâh fikrine uygun olarak inandıkları dinlerin de ortak adıdır Allah (cc) katında geçerli olmayan, hükümsüz, temelsiz ve yanlış olan bütün inanç ve ibadetler batıldır.

“De ki; Hak geldi; batıl ise ne (bir şey) ortaya çıkarabilir, ne de geri getirebilir” (34 Sebe’/49)

Günümüzde peşine gidilen; İslâm’a aykırı bütün inançlar, dünya görüşleri, hayat anlayışları, toplumsal düzenler, ideolojiler Allah’ın katında batıldır; geçersiz ve hükümsüzdür.

Aynı kökten gelen ‘iptal’ bir şeyi geçersiz ve hükümsüz kılmak demektir Bunun fail (özne) ismi olan ‘mubtıl’ ise iptal edici, işi gücü batıl olan, ya da işleri boşa giden anlamlarına gelir.

“ Allah’ın emri geldiği zaman hak ile hüküm verilir ve işte burada (hakkı) iptal etmekte istekli olanlar (mubtıl) zarara uğrarlar” (40 ETH;afir/78)

Resim Galerisi - 3D Resimler

ad
ad
ad
ad

Esmaül Hüsna

Dergi'nın Amacı

Esmaül Hüsna Esintisi Dergisi... Kainatın sahibi olan Rabbimizin birbirinden güzel isimlerini içinde bulundurur Esmaül Hüsna. Bu güzelliği duyurmak için çıktık yola. Kainatın, bu güzel isimler üzerine kurulu olduğunu bilerek iman, ahlak, bilim, sanat, tarih gibi konuları tek bir çatı altında toplamak istedik... Devamı

Sağlık | Resim Galerisi | Sizden Gelenler | Faydalı Siteler| İslami Konular | Teknoloji

Copyright © 2010 - 2021 Namaz ve Biz Katkılarıyla | Site Web Tasarım Abdullah DUMAN
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol